Algemene Voorwaarden
Op al onze overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 60300396. De algemene voorwaarden zijn hier te downloaden (opent in een nieuw venster). Voor de dansreis 2024 zijn bovendien de onderstaande voorwaarden van toepassing.
- Inschrijven:
Inschrijving is definitief zodra de aanbetaling van €350 is ontvangen in het geval van een 2-persoonskamer, of €500 in het geval van een 1-persoonskamer. Het resterende bedrag dient contant te worden voldaan in euro’s aan de organisatie tijdens de briefing na aankomst in Habana op 9 augustus 2024. - Annuleren:
Annuleren kan kosteloos uiterlijk 9 juni 2024. Eventuele ontvangen bedragen worden teruggestort. Bij annulering tussen 9 juni en 9 juli is 50% van de totale reissom verschuldigd. Bij annulering tussen 9 juli en 9 augustus is 100% van de totale reissom verschuldigd. - Reizen:
Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor een geldige toeristenkaart, een geldig paspoort dat ten minste 6 maanden geldig is na vertrek en een goede reis- en annuleringsverzekering met werelddekking. Controleer bij je verzekeringsmaatschappij of het gehele arrangement ook onder je annuleringsverzekering valt, aangezien je reis uit losse delen bestaat (vlucht, dansarrangement). Bovendien ben je verplicht om een ziektekosten- of reisverzekering te hebben met dekking voor medische kosten bij een door Cuba erkende verzekeraar. Je moet dit kunnen aantonen bij aankomst op het vliegveld. - Klachten en calamiteiten:
Bij calamiteiten of bij klachten over de reis en/of de uitvoering van de overeenkomst zullen wij proberen een passende oplossing te vinden. Zorg er voor dat je je calamiteit of klacht direct kenbaar maakt aan de organisatie ter plekke. Als je niet tevreden bent met de geboden hulp of oplossing maak dit dan direct kenbaar aan de organisatie ter plekke en eveneens schriftelijk binnen 1 week na de uitvoering van de geboden oplossing. Voor klachten en calamiteiten met betrekking tot de vliegreis dien je contact op te nemen met de vliegtuigmaatschappij.Indien een reiziger in moeilijkheden verkeerd en de moeilijkheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van de reiziger kan de organisator voor dergelijke bijstand een redelijke vergoeding vragen. Die vergoeding bedraagt in geen geval meer dan de werkelijke kosten voor de organisator.
- Onvoorziene omstandigheden
Daar pakketreizen vaak lang van tevoren worden gekocht, kunnen zich onvoorziene omstandigheden voordoen. Daarom dient u als reiziger onder bepaalde voorwaarden de mogelijkheid te hebben een pakketreisovereenkomst aan een andere reiziger over te dragen. In dergelijke gevallen dient de organisator de mogelijkheid te hebben zijn onkosten terug te vorderen, bijvoorbeeld wanneer een subcontractant een vergoeding vraagt voor het wijzigen van de naam van de reiziger of voor het annuleren en vervangen van een reisbiljet.
VZR Garant
Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Cubania Nederland gebruik van de garantieregeling VZR Garant (www.vzr-garant.nl). U kunt dit controleren via de deelnemerspagina van de website van VZR Garant. Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van VZR Garant) is de garantie van VZR Garant van toepassing. In de Garantieregeling leest u op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant exact van toepassing is en wat deze garantie inhoudt. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Cubania Nederland niet worden verleend, kunt u contact opnemen met VZR Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@vzr-garant.nl of +31 (0)85 13 07 630.
De garantieregeling VZR Garant is geldig voor al onze reispakketten.
De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Cubania is/zijn ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Onderneming Cubania beschikt/beschikken ook over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt/worden. Meer informatie over basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302.
Basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302
— Voordat hij de pakketreisovereenkomst sluit, zal de reiziger alle essentiële informatie over de pakketreis ontvangen.
— De aansprakelijkheid voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in de overeenkomst zijn opgenomen, berust altijd bij ten minste één handelaar.
— De reiziger krijgt een noodtelefoonnummer of gegevens inzake een contactpunt via welk hij contact kan opnemen met de organisator of de reisagent.
— De reiziger kan de pakketreis, met inachtneming van een redelijke termijn en eventueel tegen de betaling van extra kosten, aan een andere persoon overdragen.
— De prijs van de pakketreis kan alleen worden verhoogd indien specifieke kosten toenemen (bijvoorbeeld brandstofprijzen), indien zulks uitdrukkelijk in de overeenkomst is opgenomen, en in elk geval niet later dan 20 dagen vóór het begin van de pakketreis. Indien de prijsverhoging hoger is dan 8 % van de prijs van de pakketreis kan de reiziger de overeenkomst beëindigen. Indien de organisator zich het recht op een prijsverhoging voorbehoudt, heeft de reiziger recht op een prijsverlaging wanneer de relevante kosten zouden afnemen.
— Ingeval een van de essentiële elementen van de pakketreis, met uitzondering van de prijs, aanzienlijk wordt gewijzigd, kan de reiziger de overeenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen en krijgt hij een volledige terugbetaling. Indien de handelaar die voor de pakketreis verantwoordelijk is, de pakketreis vóór het begin van de pakketreis annuleert, heeft de reiziger recht op terugbetaling en, indien passend, op een schadevergoeding.
— De reiziger kan de overeenkomst in uitzonderlijke omstandigheden zonder betaling van een beëindigingsvergoeding vóór het begin van de pakketreis beëindigen, bijvoorbeeld wanneer er op de plaats van bestemming ernstige veiligheidsproblemen zijn die waarschijnlijk gevolgen zullen hebben voor de pakketreis.
— Daarnaast kan de reiziger de overeenkomst te allen tijde vóór het begin van de pakketreis beëindigen tegen betaling van een passende en gerechtvaardigde beëindigingsvergoeding.
— Indien na het begin van de pakketreis aanzienlijke elementen van de pakketreis niet zoals afgesproken kunnen worden geleverd, moet een geschikt alternatief arrangement aan de reiziger worden aangeboden, zonder extra kosten. Indien de diensten niet worden uitgevoerd volgens de overeenkomst en dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de pakketreis en de organisator dit probleem niet heeft verholpen, kan de reiziger de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen.
— In geval van reisdiensten die niet uitgevoerd zijn of niet goed uitgevoerd zijn heeft de reiziger ook recht op een prijsverlaging en/of schadevergoeding.
— De organisator is verplicht reizigers die in moeilijkheden verkeren, bijstand te verlenen.
— Indien de insolventie van de organisator of, indien van toepassing, de doorverkoper na het begin van de pakketreis intreedt en het vervoer in de pakketreis inbegrepen is, wordt er voor repatriëring van de reiziger gezorgd. Cubania heeft zich van bescherming bij insolventie voorzien bij VZR Garant [de entiteit die instaat voor de bescherming bij insolventie, bijvoorbeeld een garantiefonds of een verzekeringsmaatschappij]. Wanneer diensten door de insolventie van XY niet worden verleend, kunnen reizigers met deze entiteit of, in voorkomend geval, de bevoegde autoriteit contact opnemen (contactgegevens, met inbegrip van naam, geografisch adres, e-mail en telefoonnummer). Richtlijn (EU) 2015/2302, als omgezet in het nationale recht.
————————————
De reis gaat zeker door! Er kunnen geen rechten ontleend worden aan bovenstaande informatie. De informatie kan tussentijds wijzigen en is onder voorbehoud van eventuele schrijffouten